Tehnologiile și inovațiile viitoarelor modele BMW prezentate la CES 2024

Consumer Electronics Show este unul dintre cele mai mari, dacă nu chiar cel mai mare eveniment dedicat tehnologiei din lume, și are loc în Las Vegas

Consumer Electronics Show este unul dintre cele mai mari, dacă nu chiar cel mai mare eveniment dedicat tehnologiei din lume, și are loc în Las Vegas. În 2024, peste 4 000 de expozanți au ținut să își prezinte noutățile, iar inteligența artificială a fost vedeta acestei ediții. Experiența digitală a viitorului a fost tema standului BMW, constructorul bavarez fiind prezent cu inovațiile sale legate de AI generativă, realitatea augmentată și parcarea teleoperată. Evenimentul a avut loc între 9 și 12 ianuarie.

Experienţa digitală în maşină atât din prezent, cât şi în viitor este tema dominantă a prezenţei BMW Group la CES 2024. Noi produse de infotainment pentru portofoliul actual de modele BMW au fost prezentate în cadrul evenimentului. În acelaşi timp, BMW Group demonstrează proiecte de dezvoltare inovatoare care oferă o privire spre viitor. Vizitatorii au avut ocazia de a teleopera un BMW iX şi ghida în jurul Silver Lot din incinta expoziţiei, au descoperit ca pasager potenţialul oferit de ochelarii de realitate augmentată în timpul unei călătorii şi au experimentat o nouă soluţie a Asistentului Personal Inteligent BMW care foloseşte inteligenţă artificială generativă pe baza Large Langugage Model Alexa, permiţând răspunsuri rapide şi oferind informaţii privind caracteristicile automobilului.

 

Sistemul de operare BMW 9 face posibile noi experienţe de jocuri din ConnectedDrive Store în 2024

Oferta opţională "BMW Digital Premium" permite clienţilor de automobile BMW cu sistemul de operare BMW 9 să acceseze o gamă extinsă de produse din BMW ConnectedDrive Store. Pe lângă funcţiile la cerere în automobil, magazinul oferă şi o selecţie în continuă evoluţie de aplicaţii third party din categoriile muzică şi audio, ştiri şi jocuri pentru sistemul de infotainment. Mai multe jocuri sunt disponibile acum prin acest canal pentru a vă distra în maşină. De asemenea, pasagerii vor putea în viitor să se joace folosind controlerele de jocuri. BMW prezintă această nouă formă de experienţă de joc pentru prima dată la CES 2024.

De exemplu, "Beach Buggy Racing 2" oferă clienţilor un joc de curse plin de acţiune, care evocă atmosfera consolelor clasice. Doi jucători din automobil pot concura unul împotriva celuilalt în modul split-screen folosind controlerele. Orice controler standard de jocuri cu capacitate Bluetooth poate fi conectat la sistemul de infotainment în doar câţiva paşi. Legătura cu controlerul va fi disponibilă over-the-air pentru sistemul de operare BMW 9 în cursul anului 2024.

Aplicaţia AirConsole permite deja clienţilor BMW să joace jocuri single şi multiplayer în maşina lor. Jocurile de tip „casual gaming” oferite sunt uşor de accesat de către oricine; smartphone-ul utilizatorului serveşte drept controler, permiţând un control simplu, uşor de învăţat. Constant se fac suplimentări ale listei de jocuri în aplicaţia AirConsole din automobil.

Divertisment de top - cu aplicaţia video din sistemele de operare BMW 8.5 şi 9

 

Clienţii BMW pot viziona acum o varietate de conţinut video pe ecranul central iDrive*. Sistemul de operare TiVo pentru smart TV a fost optimizat pentru streaming video în maşină în doar câteva luni de către dezvoltatorii BMW Group care colaborează cu XPERI Inc. Rezultatul este integrarea serviciului video DTS AutoStage cu sprijinul TiVo. Programul de divertisment cuprinde atât canale live, cât şi biblioteci media la cerere care acoperă categoriile ştiri, sport, divertisment pentru copii, filme şi seriale TV.

Lansată pentru prima dată în noul BMW Seria 5, platforma va fi extinsă acum over-the-air pe alte modele executive şi de lux. De la sfârşitul anului 2023, clienţii care conduc modele compacte cu sistem de operare BMW 9 au putut accesa şi aplicaţia Video prin BMW Digital Premium. Acestea vor fi urmate de alte modele pe parcursul anului 2024, cum ar fi BMW X2 şi toate modelele din noua familie MINI.

Aplicaţia Video este disponibilă în prezent în SUA, Marea Britanie, Coreea de Sud, Franţa, Italia, Germania şi Spania, iar în curând va urma şi Japonia. O serie de portaluri sunt disponibile la nivel internaţional, inclusiv Pluto TV, Bloomberg, TED, Yahoo! şi Chili.

Pregătit pentru portabilele viitorului - experienţă de condus îmbunătăţită cu ochelarii de realitate augmentată XREAL Air 2

 

Expoziţia CES este, de asemenea, locul unde BMW Group demonstrează pentru prima dată modul în care ochelarii de realitate augmentată (AR) sunt pregătiţi să îmbogăţească experienţa de condus în viitor. Vizitatorii pot testa posibilele utilizări ale ochelarilor AR într-un automobil prin Las Vegas. Purtând ochelari, ei pot vedea cum instrucţiunile de navigare, avertismentele de pericol, conţinutul de divertisment, informaţiile despre staţiile de încărcare şi informaţii pentru situaţiile de parcare sunt integrate perfect în mediul real de către "XREAL Air 2".

Dispozitivele AR şi de realitate mixtă (MR) vor deveni din ce în ce mai populare în următorii câţiva ani, datorită progreselor tehnologice şi modelelor entry-level care sunt mai accesibile pentru clienţi. În viitor, dispozitivele AR şi MR vor putea oferi atât conducătorilor, cât şi pasagerilor informaţii îmbunătăţite şi experienţe plăcute pentru a completa ecranele montate în automobil.

BMW Group lucrează la dezvoltarea tehnologiei AR/MR din 2008 şi investighează posibile aplicaţii pentru ecranele montate pe cap în proiecte de cercetare. Inginerii BMW, împreună cu partenerii lor de dezvoltare, au reuşit acum să prezinte pentru prima dată conţinut stabil de realitate augmentată şi realitate mixtă într-un automobil în mişcare. Imaginea afişată rămâne încorporată în siguranţă în mediul înconjurător chiar şi în situaţii dificile de condus, cum ar fi atunci când se virează, se rulează peste denivelări mari sau se accelerează. Pentru a realiza acest lucru, sistemul de urmărire al dispozitivului AR/MR trebuie să fie conectat la datele senzorului automobilului.

De-a lungul anilor, BMW Group şi-a consolidat în mod constant experienţa cu dispozitivele AR/MR şi a prezentat rezultatele publicului. Printre acestea se numără proiectul iniţial MINI Augmented Vision (2015), colaborarea cu Meta Reality Labs (2022 şi 2023), ConnectedRide Smartglasses de la BMW Motorrad şi M Mixed Reality Driving Experience. Funcţia Augmented View a modelelor BMW şi MINI actuale prezintă conducătorilor un flux video live pe un ecran virtual care este completat cu informaţii pentru o orientare optimă atunci când folosesc sistemul de navigaţie. În domeniul aplicaţiilor XR extrem de inovatoare, legate de automobil, BMW Group a depus brevete pentru aproape 70 de invenţii de la dezvoltatorii săi în ultimii ani.

Demo de dezvoltare: asistentul vocal BMW devine expertul suprem în automobile cu ajutorul modelului de limbaj mare (LLM) Alexa

 

La CES, BMW Group şi Amazon prezintă capacităţile LLM ale asistentului vocal bazate pe un proiect de dezvoltare curent la care lucrează companiile în pregătirea unei potenţiale lansări în serie. Acest lucru face ca Asistentul Personal Inteligent BMW să fie expertul auto suprem datorită inteligenţei artificiale generative care este sprijinită de Alexa LLM. La CES, vizitatorii experimentează modul în care asistentul vocal oferă instrucţiuni şi răspunsuri rapide despre funcţiile automobilului într-un mod mult mai uman, asemănător unei conversaţii, putând, în acelaşi timp, controla unele funcţii ale maşinii.

Asistentul Personal Inteligent BMW foloseşte de multă vreme inteligenţa artificială pentru procesarea vorbirii, iar această demonstraţie este cea mai recentă dovadă a inovaţiei continue a  BMW şi partenerilor săi. Capacităţile complexe de procesare, care permit interacţiuni şi dialoguri naturale, nu au fost încă integrate în automobilele BMW de serie. Astfel de soluţii sunt posibile acum prin LLM-uri, care sunt modele AI concepute pentru a procesa limbajul uman la un nivel înalt şi pentru a genera răspunsuri în consecinţă. De asemenea, BMW Group face paşi atenţi pentru a construi o experienţă sigură şi de încredere pentru clienţi şi continuă să testeze aceste capacităţi LLM de-a lungul timpului împreună cu partenerii săi.

De la introducerea primului Asistent Personal Inteligent BMW în 2018, interacţiunea vocală a fost o parte esenţială a BMW iDrive. Astăzi, asistentul vocal oferă clienţilor controlul asupra multor funcţii ale automobilului, astfel încât aceştia să îşi poată menţine mâinile pe volan şi privirea pe drum. Folosind Alexa Custom Assistant de la Amazon - o soluţie care se bazează pe tehnologia Alexa şi care permite companiilor să-şi creeze propriul asistent vocal personalizat -, următoarea generaţie a Asistentului Personal Inteligent BMW va deveni în curând mai puternică pe parcursul anului în automobilele cu sistem de operare BMW 9.

Proiectul de dezvoltare în comun cu Valeo deschide calea parcării cu valet teleoperat

 

BMW Group şi Valeo au intrat într-un parteneriat strategic pentru a lucra la dezvoltarea în comun a soluţiilor de parcare automată Nivel 4 de ultimă generaţie. Aceasta include dezvoltarea de soluţii pentru parcare automată cu valet (AVP). Aici, clientul îşi lasă automobilul într-o zonă de predare desemnată. Ulterior, automobilul caută un loc de parcare liber, manevrează în spaţiu şi ulterior iese din nou din acesta şi poate chiar să se întoarcă în zona de preluare pentru a fi preluat de conducător. Fie un sistem de condus autonom, fie un sistem de valet teleoperat poate fi folosit ca tehnologie pentru această soluţie.

Sursa: BMW Group